Anneloes’ verhaal achter 15 jaar Studio Anneloes

Gepubliceerd op 30-04-2021

Anneloes’ verhaal achter 15 jaar Studio Anneloes

Vijftien jaar Studio Anneloes, daar is uiteraard ontzettend veel gebeurd. Er is maar één persoon die dit het beste kan vertellen: Anneloes zelf. Lees hier haar persoonlijke verhaal achter vijftien jaar Studio Anneloes.

Een trip naar Istanbul

Het is alweer vijftien jaar geleden dat ik in mijn eentje ben begonnen met Studio Anneloes. Time flies when you’re having fun right? Het voelt als de dag van gisteren toen mijn man, Jan-Willem, vroeg of ik meeging op business trip naar Istanbul. Destijds was ik nog aan het werk als Sales Manager binnen de Retail en merkte ik dat mijn klanten budget wilden overhouden.

 

Dit deden ze om op korte termijn behoeften in te kunnen spelen met fashion items. De grote, gevestigde merken konden deze behoeften niet waarborgen omdat je bij hen op de lange termijn moest inkopen. Bovendien waren hun collecties vaak niet ingericht op de Nederlandse pasvorm. Hier kwam nog bovenop dat ik me niet meer zo goed kon vinden in de collecties, omdat de styling zo ver weg stond van de wensen van de consument. Ik voelde een gat in de markt!

"Het is alweer vijftien jaar geleden dat ik in mijn eentje ben begonnen met Studio Anneloes. Time flies when you’re having fun right?"

Het commerciële en creatieve hart

Mijn man was in die periode stoffen agent, vandaar dat ik met hem mee kon op business trip. Toen ik in Istanbul was, begon het spontaan te kriebelen en ontdekte ik bij diverse fabrikanten allerlei items en modellen waar ik direct klanten bij zag. Ik voelde handel en ben het één en ander gaan inkopen om bij mijn klanten te gaan testen. Dit sloeg aan, dus toen heb ik besloten om mijn commerciële en creatieve kant te bundelen en voor mezelf te beginnen.

De sprong in het diepe

Het was eigenlijk helemaal niet zo’n gunstige tijd om voor jezelf te gaan beginnen, maar ik kon het niet loslaten. Als startende ondernemer in de mode wil je dat de mensen jou vinden, dus dan moet je in het WFC (World Fashion Center) zitten. Hier kon ik tijdelijk een showroom huren, waar ik vanaf dag één al leuk ben gaan verkopen. Toen dat huurcontract was afgelopen ben ik uiteindelijk in een ontzettend goede showroom terecht gekomen op een A-locatie. Iedereen liep erlangs, echt top! Na twee jaar is Jan-Willem in het bedrijf gekomen en hebben we onze krachten kunnen bundelen om de volgende stappen te kunnen maken. 

Trots

In die vijftien jaar hebben we zoveel mooie dingen meegemaakt. Het historische moment dat we in 2010 voor het eerst onze travelstof op de markt brachten. Of wat dacht je van het feit dat het alweer tien jaar geleden is dat we onze allereerste Franka trousers lanceerden? Inmiddels werken we met een groot team van toegewijde mensen aan alles wat Studio Anneloes, Studio Anneloes maakt. Als je kijkt naar hoe de webshop er in 2014 uitzag toen we ‘m lanceerde en hoe het er nu acht jaar later uitziet, dan kan ik alleen maar zeggen dat het me vervuld met trots. Maar ook met verbazing, we zijn zo ver gekomen.

Zelfvertrouwen

In de afgelopen vijftien jaar is het doel onveranderd gebleven. We willen dat vrouwen zich nog mooier en zelfverzekerder voelen dankzij onze kleding. Items maken die er fantastisch uitzien, goed passen én en fijn aanvoelen. Dat is waar wij nog altijd voor staan. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: zelfvertrouwen is het mooiste wat je kunt dragen.

"We willen een betere wereld te creëren waarin vrouwen zich sterk, zelfverzekerd en comfortabel voelen"

Duurzame mode

We zijn zuinig op Studio Anneloes en willen hier nog lang mee doorgaan. Daarom hebben we ons van begin af aan bezig gehouden met de toekomst. Ik ben dan ook ontzettend trots dat we in 2020 de QR-code hebben gelanceerd, waarmee je de footprint van een item kunt uitrekenen. We beseffen dat onze producten impact hebben op het milieu, maar proberen hier toch zo bewust en transparant mogelijk mee om te gaan. Het braafste meisje van de klas zijn we zeker niet, maar we zijn wel zo open mogelijk. Het is dan ook onze visie om een betere wereld te creëren waarin vrouwen zich sterk, zelfverzekerd en comfortabel voelen. Met respect voor elkaar en voor de omgeving. Als dat gevoel bij jullie wordt gecreëerd, is mijn persoonlijke missie geslaagd.

 

Bedankt voor de afgelopen vijftien jaar en op naar de volgende vijftien jaar vol met mooie nieuwe kleuren, feminine prints en bovenal: een goed gevoel. Be you, you’re unique!

 

Liefs,

Anneloes